PITANJE:
Živim u BiH bavim se trenerskim poslom u jednom Karate Klubu.Radim sa djecom uzrasta  od 7-18 god.Moj rad se uglavnom zasniva u  pripremi učenika za sportski karate,prvenstveno borbe. Na osnovu vašeg znanja nije vam teško pretpostaviti sa kojim se problemima suočavam da u dogledno vrijeme uvježbam i spremim kvalitetnog takmičara. Na žalost jako je malo ljudi koji na ovim našim prostorima imaju profesionalan pristup karate sportu,prvenstveno mislim na  način planiranja  treninga i njegovu provedbu. Ja ću vam pokušat obrazložiti što me konkretno zanima: a to je vas savjet i naputak kako da planiram treninge  koji  doprinose
– razvoju fleksibilnosti (statičke i dinamičke)
– razvoju svih vrsta brzine
– razvoju motorički sposobnosti(agilnost,dinamička eksplozivnost)
– razvoju snage koja se primjenjuje u karate sportu
Molim da mi obrazložite način na koji ovo možete provesti i pod kojim uslovima.

ODGOVOR:
Pokušati cu vam ukratko odgovoriti iz razloga sto bi se o razvoju svake sposobnosti moglo puno pisati, a postoji i veci broj knjiga i clanaka koji se time bave.

– SNAGA

Sto se tice snage, mozete razvijati eksplozivnu snagu putem pliometrijakog treninga (skokovi i bacanja), te pomocu različitih vrsta nabačaja, izbačaja i trzaja (dvoručni utezi, nucice, girje i sl.), zatim repetitivna snaga tj. snažna izdržljivost putem vježbi s vlastitim tijelom, različitim pomagalima (medicinke, girje, karike, ruče i sl.) te sa putem kružnih ili staničnih treninga na spravama (bench press, mrtvo dizanje i sl.), također možete razvijati maskimalnu snagu (mali broj ponavljanja 3 – 5 putem vježbi čučanj, bench press i mrtvo dizanje.
Različita bacanja ce vam pomoci za imitaciju različitih udaraca, a takoder mozete koristiti i različita izbacivanja s utezima (imate primjere na youtubeu – upisite marinobasic).
Također vam je dobro provoditi razlicite vjezbe za trup putem izdrzaja u prednjem mostu, bocnom, s jednom podignutom nogom i sl. Takoder te vjezbe mozete pogledati na youtubeu.
Uzmite neku knjigu npr. Peridoizacija od Tudora Bompe ili Teorija i metodologija treninga od istog autora da mozete isplanirati treninge snage u godisnjem programu treninga odnosno s tempiranjem određenih turnira i takmičenja.

– BRZINA I AGILNOST

Brzinu i agilnost mozete razvijati putem razlicitih vjezbi kratkoh sprinteva i promjena smjera (traja je vjezbe do 7 sekundi), mozete ubaciti neke specificne kretnje, mozete raditi na podnim ljestvama, na oznakama na podu, razlicite reakcije na znak i sl. Postoji veci broj vjezbi koje se mogu modificirati i napraviti razlicite varijante. Najbitnije je da kada vam je na treningu cilj brzina da vam tada sportasi budu odmorni sto znaci da dan ranije nisu imali previse jak trening. Najbolje bi bilo raditi brzinu pocetkom tjedna nakon dana odmora. U pojedinom treningu je najbolje brzinu raditi na pocetku treninga (nakon zagrijavanja) dok su sportasi odmorni, nikako raditi na kraju. Takoder je bitna kvaliteta ponavljanja i brzina izvodenja, ako nakon nekoliko ponavljanja sportasi izvode sporije vjezbu (mozete mjeriti stopericom) tada treba dati vecu pauzu ili zavrsiti s vjezbom.

– FLEKSIBILNOST

Sto se tice fleksibilnosti mogu vam preporuciti knjigu Stretching Scientifically od autora Thomasa Kurza koja je najbolja za trening fleksibilnosti pogotovo za borilacki sport. Unutra se trening fleksibilnosti temelji vecinom na dinamickoj metodi koja je pokazala bolje efekte iako se koriste jos neke metode izometrickog stretchinga, kao i statickog. Osim toga mozete koristiti i PNF metodu istezanja o kojoj se dosta pise u vecem broju knjiga, te koja ima par svojih varijanti.
Morate takoder razlikovati kada je trening bas usmjeren na povecanje fleksibilnosti, a kada su vjezbe fleksibilnosti samo dio zagrijavanja odnosno hladenja na kraju treninga.

Nadam se da sam vas barem malo uputio u problematiku razvoja svih ovih sposobnosti jer su to jako siroka podrucja o kojima je naspisan veci broj knjiga pa je vrlo tesko ukratko pisati o tome.
Pozdrav.