Uvod

Golf je sport koji postaje sve popularniji u Hrvatskoj dok ga npr. u USA – u igra preko 20 milijuna ljudi.
Njime se možemo baviti rekreativno neovisno po dobi, a možemo se baviti i aktivno tj. natjecati se.
U zadnje vrijeme su igrači i treneri golfa su uvidjeli važnost kondicijske pripreme u golfu. Provođenjem redovitiog i sustavnog kondicijskog treninga doći ćemo do poboljšanja snage i preciznosti udaraca, ali i smanjiti broj ozljeda.

Kondicijski aspekti u golfu

Udarac u golfu je kompleksna, eksplozivna i vrlo zahtjevna kretnja koja traži od tijela da proizvede silu kojom se može prebaciti određena udaljenost.
Kondicijskim treningom cemo povećati opseg pokreta (putem treninga fleksibilnosti), razviti brzinu udarca (putem treninga razvoja mišićne jakosti) i poboljšati snagu udarca (putem treninga balansa i koordinacije). Uz takve treninge trebamo također provoditi trening izdržljivoti jer je poznato da tijekom jednog golf meča igrači pređu velike udaljenosti (oko 8000 yardi po rundi).
Igrači golfa također naprave 50 – 75 probnih i 50 jakih udaraca po rundi, te udaraju loptu sa palicom koja je neznatno lakša od baseball palice, pa se po tome jasno vidi potreba za kvalitetnom fizičkom pripremom.

Testovi za procjenu sposobnosti u golfu

Postoji velik broj testova kojima se može procijeniti da li posjedujemo dovoljan nivo sposobnosti potrebnih za uspjeh u golfu.

Procjena izdržljivostiZa dobar nivo izdržljivosti moramo moći hodati 1milju u vremenumanjem od 16 minuta i 2 milje u vremenu manjem od 34 minute.

Procjena fleksibilnostiProcjenjuje se kroz različite testove za procjenu fleksibilnosti leđa, kukova i nogu. To su većinom statički testovi u kojima se zadržavaju različiti položaji.

Procjena jakosti i stabilnosti

Procjenjuje se kroz testove jakosti trbuha i donjeg dijela leđa s time da postoje testovi koji se izvode u dinamičkom režimu rada za procjenu jakosti i testovi koji se izvode i ustatičkom režimu rad (izometrička kontrakcija tj. izdržaji) za procjenu stabilnosti.

Upute za razvoj motoričkih i funkcionalnih sposobnosti

U kondicijskom treningu u golfu postoje različiti trenažni sadržaji (kineziološki operatori) tj. aktivnosti koje možemo koristiti u svrhu razvoju motoričkih sposobnosti.
Funkcionalne sposobnosti također nećemo poboljšati samo igranjem golfa nego također trebamo provoditi redoviti trening izdržljivosti.
Trening izdržljivosti se sastoji od od redovitog provođenja cikličkih aktivnosti (trčanje, vožnja bicikla, veslanje, plivanje, skijaško trčanje, rolanje, brzo hodanje, nordijsko hodanje ili planinarenje) 3 puta tjedno u trajanju od najmanje 20 – 30 minuta.
Jakost se može poboljšati izviđenjem različitih vježbi za trup, te gornje i donje ekstremitete. Ne smijemo zaboraviti najviše sile potrebne za zamah dolaze proizvode) iz kukova i nogu. Jak trup i noge će nam omogućiti pravilan stav tj. održavanje ravnoteže što dovodi do boljeg izvođeja pokret.

Zaključak

Na kraju možemo zaključiti da ćemo poboljšanjem kondicijske pripreme, poboljšati rezultate u golfu i podići vlastitu igru na viši nivo. Također ćemo smanjiti mogućnost ozljede i omogućiti da više uživamo u ovoj lijepoj aktivnosti.