Što mi je sa koljenima i donjim dijelom leđa?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 03.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:

Dobar dan, iskoristio bih ovu priliku da cujem misljenje strucnjaka o mojoj mogucoj ozljedi. Imam 30 godina i zadnjih 3 godine se aktivno bavim trcanjem i teretanom. U mladosti sam sam trenirao tenis od 8. do 15. godine Od 15. godine do unazad 3 godine nisam se aktivno bavio sportom.. Primjetio sam da kada radim cucanj (bez opterecenja) u koljenima imam osjecaj kao da ce se smrskati. Jako neugodan osjecaj (iz tog razloga ne radim vjezbe koje opterecuju koljena) Da li mozete pretpostaviti bez ultrazvuka ili magnetske rezonancije, da li bi se takva neugodna bol mogla pojavaiti a da se ne radi o ozljedi. Sljedeca stvar koja me brije je doljnji dio leda. Kada radim vjezbe za leda npr na lat spravi ili kada igram tenis, iduci dan me donji dio leda toliko boli da ne mogu zavezati cipelu. Prije tenisa i ako u teretani radim vjezbe za leda, temeljito zagrijem ledne misice. Bilo bi mi drago ako biste mi mogli reci da li bi se ovdje moglo raditi o ozljedama koje se vuku iz mladosti. hvala unaprijed, pozdrav,

ODGOVOR:

Postovani,
Mislim da se vase ozljede ne vuku iz mladosti osim ako niste stvarno količinski puno trenirali tenis, a niste radili nikakve vježbe snage i prevencije od ozljeda onda bi dio toga mogao biti posljedica treniranja tenisa. Tenis je sport u kojem se vise opterecuje jedna strana tijela sto moze dovesti do funkcionalnog disbalansa i dovesti do ozljede leđa, a osim toga rade se jaki balistički pokreti pri kojima djeluju jake sile. Takoder zbog tvrde podloge na kojoj se igra moze dovesti i do ostecenja u koljenima. Mislim da vam je problem i velika pauza koju ste napravili od sporta. Sto se tice ozljede koljenu i simptome koje ste naveli pretpostavljam da se radi o ostecenju hrskavice koljena, a kod leda moze biti vise razloga od nekih ozbiljnih ostecenja kraljezaka do jednostavnih stvari da treba ojacati leda i popraviti fleksibilnost leda i stražnje lože.
Mislim da je najbolje da posjetite kvalitetnog fizioterapeuta koji vas moze pregledati i uputiti dalje ako je potrebno kod nekog specijaliste (ortopeda i sl.) ili jednostavno napraviti program treninga i određen broj masaza i terapija koje bi vam sigurno pomogle.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)