PITANJE:
Pozdrav Marino !!! Nasao sam tvoj kontakt na internet stranici sportski trening. Kao i svi i ja imam jedan tj. više problema. Nikad dosta znanja, dosta sam pročitao tema i na kraju ne znam što i odakle da krenem. Svi imaju probleme, ali smatram da je svačiji problem specifičan. Evo da skratim priču i da Vam kažem da trebam stručnu pomoć svih mogućih, te da bi htio ćuti svačije mišljenje. Visok sam 181, imam otprilike 83-87 kg, tako varira. Sklon sam debljanju, te bi se svrstao u onu skupinu endomorfa. Inače trbuh mi je ravan, a plocice nikako da dobijem. Išao sam u prosijeku 3-4 puta tjedno na fitnes. Prehrana mi je oduvijek bila problem, no sada sam odlučio kompletno sve promijenit. Imam 26 godina i fitnesom se bavim 7-8 godina ali ne profesionalno, nego više rekreativno, a igram i nogomet. No zadnjih nekoliko mjeseci, sam odlučio krenuti ozbiljno sa fitnesom, ali ne u smislu biti bilder nego jednostavno dobro izgledati sa nekih 85-90 kg, ako je to moguće, te dobro definiran. Što se tiče moje volje spreman sam na sve. U tom smislu mislim, da mogu trenirat stalno, trčat ili igrat nogomet uvijek i pridržavat se bilo kakvog režima prehrane samo da dođem do očekivanog uspjeha. Što se tiče prehrane ne znam da li je možda problem, jer ne volim neke stvari. Npr ne jedem povrće (odmah mi se diže zeludac itd.), samo krumpir i grah, a od voća volim samo jabuke, kruške, lubenice, banane, ananas i to je to. Što se tiče mesa volim pileća prsa, pureca prsa, svinjetinu, govedinu, junetinu. Volim i ribu, znači oslić i tunu. Od mliječnih proizvoda mi odgovaraju sirevi (posni ili neki s malo masti optprilike 2,0, nisam nasao sa manje masnoce), mlijeko (0,9 ili 0,5) i jogurti (0,5 ili 0,1). Mislim da je to sve ok, te da bi se dalo sastavit dobar jelovnik od tih proizvoda. Evo moj primjer jednog dana, znam da nešto fali, a vi ispravljajte, pošto ne znam kako glasi jelovnik za masu a kako za definiciju: 1. obrok 10,00 h: 6 dcl jogurta sa malo crnog kruha 2. obrok 13,00 h: Pileca prsa sa kuhanim krumpirom sa malo crnog kruha ili oslic sa gljivama (to je obrok nakon treninga, jer idem na fitnes oko pola 12 ili 12) 3. obrok 16,00 h: Tuna sa malo crnog kruha 4. obrok 19,00 h: Posni sir i malo jogurta dodam sa malo crnog kruha (ovaj obrok nekad ubacim kao 5 obrok, ako oko 19,00 h pojedem nešto poput pilecih prsa ili oslica. I gotovo poslije svakog obroka pojedem 2-3 vocke npr jabuka ili kruška. Naveo bi još samo da uzimam vitamin C, Kalcij, Magnezij, Cink to je od dodataka.) E sad pitanja glase:
1. Da li je to moguće bez whey napitka poslije treninga? Ako je, koja je najbolja hrana za to i koja količina? (Jer nisam baš za napitke, radije bi htio to nadoknadit sa hranom, jer mogu uvijek jest i stalno sam gladan, mada znam i čitam da ima odličan učinak i da ga svi hvale, ali to je neka druga tema.)
2. Drugo pitanje da li možda netko zna ili ima neki jelovnik za moj tip građe, ali jedan za masu, te drugi za definiciju? (Jer nebi htio da se vidi u fazi mase da se na meni skuplja masnoca, nego da i kad spovećavam masu, koliko toliko bude normalna linija. Pošto ja mogu dobit par kila u par dana jer sam sklon tome. No to nisu mišići nego mast nažalost!)
3. Koliko bi puta morao ići na fitnes tijekom mase, a koliko kada sam u fazi definicije?
4. Da li će mi škodit to što idem na nogomet ili trčanje, kada sam u fazi mase?
5. Da li mi može u fazi kada se želimo definirati, smetati puno voća? Pod time smatram 1-2 kg voća dnevno točnije kruški ili jabuka tijekom dana? Pošto to obožavam, a ujedno mi daje osjećaj sitosti.
6. Da li je moguće istodobno povećavati masu, a pri tome biti definiran ili gotovo definiran?
7. I zadnje pitanje od čega da startam? Mislim da li da nabijam masu ili da krenem sa definicijom? (Htio bi izgledat kao jedan normalan nogometas sa dobrom definicijom tijekom cijele godine, a onda uz to malo se povecavat s vremena na vrijeme. Jer mislim da ipak ima nešto mišića na meni u ovih dosta godina rada, mada je to veoma slabo, jer je to bio ipak dosta nestručan rad).
I na kraju znam da puno toga tražim od Vas, znam da ima čudnih pitanja, neka su možda glupa i smiješna za Vas profesionalce, ali me ona stalno kopkaju. Ovo mi je izgleda jedina opcija, pošto živim u malom gradu gdje su uvjeti za rad loši, a stručno osoblje još lošije, tako da mi je Vaša pomoć jako potrebna.
Hvala puno!
Pozdrav !!!

ODGOVOR:
Probati cu ukratko odogovoriti:
1. mozete uzeti ugljikohidrate (npr. banana ili neki jos brzi ugljikohidrat) ali sto se tice bjelancevina najbolje su vec preradene jer ce brze djelovati.
2. sto se tice prehrane poslati cu vam jednu knjigu u pdf formatu koja se bavi prehranom za vas tip grade pa cete tamo pronaci podatke koje trazite.
3. sto se tice faze mase tada mozete ici manji broj puta (vec i 3 je dovoljno), te smanjiti