PITANJE:
Pozdrav,od skoro citam ovaj sajt i stvarno je extra,mnostvo korisnih informacija i podataka stvarno sve pohvale za ves rad i trud.Idem vec dosta dugo u teretanu,ovog leta treba fax za sport da upisem i stvarno dosta citam i ucim,al verovatno kao i svaki pocetnik sa dosta stvari sam zbunjen.Problem je u sledecem decko koji je golman u rukometu zeli da radi preko leta u teretani da bi spreman docekao pripreme.E sad mene zanima sta sa njim raditi u ovom letnjem periodu?Da li bi njegov trening u necemu trebao da se razlikuje od treninga ostalis rukometasa igraca mislim.Nemojte me pogresno razumeti ne trazim da mi napisete gotov program nego neke smernice,neke principe koje bih mogao da upotrebim u njegovom treningu.Na cemu bi posebno trebao obratiti paznju,da li raditi na exsplosivnost sada u ovom periodu,snagu? Stvarno sam zbunjen i ne znam pa bi mi vase misljenje puno znacilo.

ODGOVOR:
Njegov trening se treba razlikovati od drugih rukometasa jer mu treba razvijati neke sposobnosti puno vise (poput brzine reakcije, fleksibilnosti i sl.) a neke puno manje (poput aerobne izdrzljivosti). U teretani bih mu preporucio da radi različite izbačaja, nabačaja, trzaje sa šipkom i bučicama, penjanje na sanduk s utezima, iskoraci, te dosta vježbi za trup. Svakako ubaciti u progrm treninga pliometrijske vježbe (skokove i bacanja). Kod pliometrijskog treninga voditi brigu o postepenom opterećenju odnosno ne ubacivati previse strene skokove prerano u trening. Različite vježbe frekvencije, brzine reakcije na malim preponama, podnim ljestvama, oznakama na podu svakako provoditi. Ubaciti propriocepcijske vježbe zbog prevencije od ozljeda. Izdrzljivost raditi kroz intervalnu metodu.