Rukometaš bi preko ljeta u teretanu?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 26.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:
Pozdrav,od skoro citam ovaj sajt i stvarno je extra,mnostvo korisnih informacija i podataka stvarno sve pohvale za ves rad i trud.Idem vec dosta dugo u teretanu,ovog leta treba fax za sport da upisem i stvarno dosta citam i ucim,al verovatno kao i svaki pocetnik sa dosta stvari sam zbunjen.Problem je u sledecem decko koji je golman u rukometu zeli da radi preko leta u teretani da bi spreman docekao pripreme.E sad mene zanima sta sa njim raditi u ovom letnjem periodu?Da li bi njegov trening u necemu trebao da se razlikuje od treninga ostalis rukometasa igraca mislim.Nemojte me pogresno razumeti ne trazim da mi napisete gotov program nego neke smernice,neke principe koje bih mogao da upotrebim u njegovom treningu.Na cemu bi posebno trebao obratiti paznju,da li raditi na exsplosivnost sada u ovom periodu,snagu? Stvarno sam zbunjen i ne znam pa bi mi vase misljenje puno znacilo.

ODGOVOR:
Njegov trening se treba razlikovati od drugih rukometasa jer mu treba razvijati neke sposobnosti puno vise (poput brzine reakcije, fleksibilnosti i sl.) a neke puno manje (poput aerobne izdrzljivosti). U teretani bih mu preporucio da radi različite izbačaja, nabačaja, trzaje sa šipkom i bučicama, penjanje na sanduk s utezima, iskoraci, te dosta vježbi za trup. Svakako ubaciti u progrm treninga pliometrijske vježbe (skokove i bacanja). Kod pliometrijskog treninga voditi brigu o postepenom opterećenju odnosno ne ubacivati previse strene skokove prerano u trening. Različite vježbe frekvencije, brzine reakcije na malim preponama, podnim ljestvama, oznakama na podu svakako provoditi. Ubaciti propriocepcijske vježbe zbog prevencije od ozljeda. Izdrzljivost raditi kroz intervalnu metodu.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)