Uvod

Švedska lopta koju čestu nazivaju fitball, pilates lopta i slično bez obzira na terminološki naziv koji se upotrebljava ima veliku primjenu u različitim vrstama treninga. Sa njom (i na njoj) se mogu provoditi različite vježbe kojima je cilj razvoj snage, koordinacije, ravnoteže ili pak fleksibilnosti. Također se može kombinirati sa drugim rekvizitima poput elastičnih guma, dvoručnih i jednoručnih utega, staby – a, gymsticka i drugih rekvizita.
Mnogi ljudi posjeduju tu loptu kod kuće, a jedino što čine s njom je da eventualno sjede na njoj ne znajući za velik broj vježbi koje se mogu s njom provoditi.
Iako postoji veći broj knjiga, DVD – ejeva, seminara, te fitness centara u kojima se provodi trening s švedskom loptom svi ljudi ne mogu ili ne znaju doći do potrebnih informacija.
Zbog toga ćemo u ovom probati ukratko objasniti određen broj vježbi za razvoj pojedinih motoričkih sposobnosti odnosno za razvoj pojedinih mišićnih grupa.

Primjeri vježbi

Kod primjera vježbi opisati ćemo izvođenje nekih osnovnih vježbi koje se najcešće koriste i lagane su za savladavanje tehnike izvođenja.
opis i objašenjenje vježbi:

Vježba 1: Pretklon trupa (trbušnjaci) na fitballu. Ležimo sa leđima na švedskoj lopti. Ruke se nalaze iza glave. Radimo pretklon trupa i izdisaj na kraju pokreta. Pogled je usmjeren koso prema gore (slika 1).

Vježba 2: Leđna ekstenzija na fitballu. Ležimo na trbuhu na švedskoj lopti. Ruke se nalaze iza glave. Radimo ispružanje trupa (slika 2).

Vježba 3: Sklekovi na švedskoj lopti. Postavimo se u položaj skleka na švedsku loptu, te izvodimo sklekove. Prsti moraju biti usmjereni prema dolje da bi rasteretili ručne zglobove (slika 3).

Vježba 4: Čučnjevi sa švedskom loptom. Švedsku loptu stavimo uza zid, te se naslonimo na nju. Radimo čučanj, a pritom pazimo da leđa budu ravna i zategnuta, a da nam koljena ne prolaze projekciju nožnih prstiju. Udisaj prilikom spuštanja, a izdisaj u zadnjoj trećini pokreta (slika 4).

Vježba 5: Pregib potkoljenica na švedskoj lopti. Ležimo na leđima na tlu. Stopala se nalaze na švedskoj lopti. Podignemo kukove od tla i vršimo pregib (slika 5).