Koja vrsta treninga bi mi pomogla da smanjim tjelesnu težinu?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 20.12.2010. // Marino Bašić

PITANJE
Poštovani, visok sam 184cm i težak 100kg.Sve je to rezultat jednogodišnje pauze zbog ozljede koljena. Sada sam se vratio natrag na terene i zanima me:
– koja vrsta treninga bi mi pomogla da smanjim tjelesnu težinu?
– koja bi tjelesna težina bila idealna za moju težinu?
– koju vrstu prehrane bi trebao uključiti odnosno izbaciti? Hvala vam najljepša!

ODGOVOR

IDEALNA TEŽINA
Najbitnija stvar je odnos mišićnog i potkožnog masnog tkiva, što znači da netko može imati 90 kg i bolji odnos (manje masnoće), a netko 60 kg a puno vise masnoće. Takoder ovisi o rasporedu težine (vise na nogama ili u gornjem dijelu tijela), te o visini (naravno da viši čovjek može primiti veću težinu).
Što se tice bavljenja sportom, tu morate imati težinu koja vam ne odmaze odnosno ako imate previse imati cete problema sa izdrzljivoscu, a ako imate premalo mozete imati problema sa snagom ili sa eksplozivnoscu. Treba naci optimalnu tezinu sto se tice sporta i vaseg vlastitog isjecaja.

IDEALAN TRENING
Sto se tice treninga, trebate raditi treninge za razvoj pojedinih sposobnosti, trening snage, trening izdrzljivosti, trening brzine i dr. Svaki od tih treninga imaju osebne metode unutar sebe npr. trening snage sa utezima, weightlifting (trzaj, nabacaj, izbacaj), girje, vlastito tijelo i sl. za trening brzine i ekplozivne snage mogu se koristiti skokovi, bacanja i sl.

IDEALNA PREHRANA
Trebalo bi izracunati koja vam kolicina kalorija dnevno treba i na odnosu toga izracunati koji posto ce biti ugljikohodrata, bjelancevina i masti. Zavisno o tome kojima nacelima cete se prikloniti toliko ce biti postotak pojedinih. Npr. bjel-uglji-mas  30-40-30 ili neki drugi postotak.

Na pocetku cete imati drugaciji nacin prehrane ako vam je cilj gubitak masnoce, a kasnije cete s drugim ciljevima imati malo drugaciji nacin prehrane, isti se odnosi i na kolicinu kalorija kao i natrening koji cete provoditi.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)