Nemogu napravit ni jedan sklek, ima li nade za mene?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 15.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:
Naime, imam ogromni problem, kojeg pokusam rijesiti. Imam 36 godina visko sam 184 cm i imam 136 kg, dakle BMI 40! Cini se da sam se sada ipak nekako rijesio cijeloj situaciji stati na kraj, i integrirati svoje tijelo u svoju osobnost, ne gurati ga od sebe nego ga zavoliti…te sam se htio posavjetovati glede svog programa. kako se nikada nisam aktivno bavio sportom, pregledavajuci sajtove Americkog koledga za sportsku medicinu i slicno, osmislio sam sljedeci program svakodnevne intenzivne setnje u trajanju do 1 sat, sa zagrijavanjem i istezanjem, te dva puta tjedno vjezbe tipa cucnjeva i sl. I jedan puta na tjedan bazen. Glede prehrane odredio sam sebi 1500kcal dnevno, s tim sto sam mislio uzimati malo vise bjelancevina od ugljikohidrata… ne znam da li bih trebao ici u teretanu i raditi na sparvama i slicno vec sada, ili je ovo za neko vrijeme dovoljno.? I ako je, za koje? Napominjem da sam u iznimno losoj kondiciji, a ni snaga mi nije jaca strana, naime, nemogu napravit ni jedan sklek npr. Uvijek se pitam, moze li si netko tko je sportas poput Vas uopce zamisliti takvo lose stanje… Ako imate neki drugi prijedlog, rado se dam pouciti. Jeste li imali uopce iskustav sa ljudima sa mojim proble,mom, koji su uspjeli napravit transformaciju? Mislim da bih gore pomenutim rezimom trebao smrsaviti 4-5 kg mjesecno. Na vecer mi je najveci problem sto jesti jer postanem gotovo neizdrzivo gladan, cini mi s da me najvise umire meso i jaja. e sad jaj ne bih bas trebao jesti svaki dan, pogotovo ne zutanjak…

ODGOVOR:
Sto se tice programa treninga dobro ste odabrali. Jedino bih umjesto treninga snage sto radite sami odabrao da idete dva puta tjedno u teretanu te tamo izvodite vježbe s utezima s većim brojem ponavljanja i manjim odmorom između serija (nemojte pretjerivati, s vremenom ćete biti u boljoj kondiciji pa ce pauze biti manje), uz vježbe s utezima možete tamo raditi I vjezbe s vlastitim tijelom. Cilj je da potrosite dovoljno kalorija i da ubrzate metabolizam. Sto se tice prehrane ne bih smanjio toliko puno dnevni unos kalorija kao sto ste napravili jer cete na taj nacin biti gladni, nervozni, a osim toga ćete usporiti metabolizam. Izračunajte koliko vam treba dnevno kalorija te taj ukupni dnevni unos smanjite za 500 kalorija odnosno treningom povećajte potrošnju. Vi kad napravite trening s vanjskim opterećenjem (utezima i sl.) metabiolizam je ubrzan nekoliko dana. Trčanje nemojte raditi zbog opterećenja na zglobove ali uz plivanje je odlično vožnja bicikla i nordijsko hodanje (možete pronaći na internetu više o tome). Bitno je da ne odustajate i bolje da radite manje ali redovito nego puno pa da dode do problema. Radim takoder s jednim deckom koji je u 2 mjeseca izgubio 14 kilograma (bivši je sportaš, pa je islo brzo) tako da imam iskustva s time iako vam ne bih preporucio naglo gubljenje kilograma, na početku ide brze a kasnije ide sporije, tako da gubitak 1 kilograma u 1 – 2 tjedna je odlično. Probajte jesti veći broj manjih porcija tijekom dana tako da ce vam I to ubrzati metabolizam.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)