Ne želim masu nego želim izdržljivost?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 11.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:
Poz. Bavim se aktivno trekom , avantur. utrkama i alpinizmom . 39 mi je god. 186 cm visok i 75 kg težim . Ne treniram po planovima , vec kako mi dođe. Vikendom jače bic , a tjedno jogging dva puta po 10 km. osim toga pred telkom se spojim na elektrode i kontrahiram koljena i nadkoljenice popola sata dnevno. Mislim da bih ipak trebao planski trenirati . Moji strahovi proizlaze iz rada na kombi lat mašini. Ne želim masu već izdržljivost, pa mi je potrebna pomoć glede programa treninga , a samim time i prehrane.

ODGOVOR:
Postovani,
Sto se tice izdrzljivosti vidim da radite kontinuiranu izdrzljivost putem trcanja i bicikla. Ono sto bih vam preporucio je ubacivanje intervalnog trcanja (dionice od 1000 m i sl.), zatim fartlek trcanja (npr. 3 minute lagano 1 minuta brzo u ukupnom trajanju od 25 minuta), zatim bi bilo dobro da napravite treninge izdržljivosti snage sa vlastitim tijelo i sa vanjskim opterecenjem (medicinka, utezi, elastična traka i sl.). Takoder trebate radite pokrete i opterecivati misice koji najvise sudjeluju trekkingu, alpinizmu i sl.
To je takoder bitno kao i prevencija od ozljeda i ostecenja do kojih moze doci. Prehrana vam takoder treba biti takva da se u njoj nalazi vise ugljikohodrata koji ce vam omoguciti dovoljno energije. Ako vas zanima nesto vise tada vam mogu napisati program treninga s vasim ciljevima.
Pozdrav

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)