Naučite što prije zaboraviti odustajanja i padove na utrkama

Sport // 21.12.2010. // Damir Božičević

Dr Wayne Dyer u svojoj knjizi „Vaše zone pogreške“, piše; „Tragičnost je osjećaja krivnje u tome što se njime u sadašnjem trenutku posve paraliziramo“.

Vječno predbacivanje samome sebi, odustajanja na utrkama, loših nastupa, problematičnih treninga, vlastitih malih i velikih grešaka i odluka, mentalno je štetno i ima loše posljedice i na sveukupno zdravlje pojedinog skijaša natjecatelja. Pitanje je gdje će samo to isplivati; Štitnjača, imunološki sistem, uklještenje živca kralježnice, kočenje vrata… (priče su poznate)

Zaboraviti nešto, je katkad jednako važno kao i zapamtiti (učenje)!

Natjecateljevi dani u jednoj, terminima i putovanjima natrpanoj sezoni, prolaze, ali unatoč raznim uputama i savjetima, što trenera, što mentalnih savjetnika da je bitno biti samo „ovdje i sada“, mislima se ponekad vraćaju sjećanja, a prevladavaju uvijek iste loše slike prošlosti, loših nastupa, odustajanja, padova, povreda. Naravno uz same loše misli pojavljuju se i negativne asocijacije. Tvrdoglavo obnavljaju vlastiti neuspjeh kao sjećanje, ustvari nesvjesno, zovu ga da se vrati!.

Suvremena, ali samo primijenjena psihologija koja se „radi“ sa skijašima natjecateljima na skijaškom terenu, u teretanama, na dugim biciklističkim turama ljeti, a ne u ordinacijama ili kabinetima psihologa u kutama, koje zanima skijašev privatni život, ili uz neke problematične osobe nedefiniranih  metoda  na rubu znanosti, potvrđuje vrlo neugodnu psihološko-neurološku činjenicu;
kada se u našoj glavi pod kacigom za vrijeme treninga ili utrke, bori podsvijest sa svojim kompleksima i strahovima protiv svijesti s njezinom racionalnom moći rasuđivanja, podsvijest je u pravilu pobjednik!

Znači; trebamo trenirati podsvijest! Kako, zašto, na koji način?

SAVJET:
– odbacite mentalno recikliranje (vraćanje) svojih neuspjeha, padova, „fulanja“ vrata, povreda, okrenite se novoj vožnji i novom danu, ne prizivajući ih da se vrate!!! Neka ostanu samo neugodne uspomene!

– Ostavite prošlost i loše nastupe tamo gdje i spadaju: daleko iza vas. Odmahnite samo rukom na to, jer to vam ne treba.
– Trenirajte svoju podsvijest, da se pojavi onda kada je to najpotrebnije!

PLAN; Isplanirajte svaki dan kad imate treninge ili utrke da u njemu budu tri za „glavu“ važne stvari;

  1. Nešto za tijelo ( obična šetnja nakon obroka u trajanju od 10-ak minuta, barem jedna vježba disanja tokom dana)
  2. Za intelekt (naučite neku novu vještinu, pročitajte dio neke knjige, odite na tečaj ubrzanog čitanja…)
  3. Za duh (nazovite starog prijatelja…)

Obećajte sami sebi, odmah po buđenju, da tokom dana nećete sudjelovati ni u kojem glupom i bespredmetnom razgovoru koji vam ne donosi niša osim gubljenja dragocjene energije i duševnog mira.

Kontrolirajte se da tokom dana , a uoči i nakon treninga ili utrka, ne komentirate sa trenerom ili novinarima svoje nastupe bar 1 h prije i 1h nakon same utrke ili  treninga. Isto tako nipošto ne komentirajte trenerove ispade prema vama, a koji se pojavljuju i pojavljivati će se tokom treninga, jer to su njegove slabosti, a ne nipošto vaš problem koji vas nepotrebno zaokuplja…

Imajte svoj život, vlastiti mali svijet i u njemu napravite svakoga dana nešto korisno, lijepo i dobro za sebe i drage osobe s kojima ste svakodnevno okruženi na treninzima i skijaškim natjecanjima. Ostavite brige o velikim svjetskim problemima , o politici, ne opterećujte se njima!

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)