PITANJE:
Poštovani prof. Bašić,
sa stranice spotrskitrening.hr preuzeo sam Vaš program za rad u teretani koji dostavljam u prilogu. Završio sam prve dvije sedmice anatomske adaptacije u sutra otpočinjem sa trećom. Do sada je sve bilo OK. Za ovaj program sam se opredjelio jer mi se učinio kao najkompletniji od ponuđenih. Cilj mog rada u teretani je dolazak u formu. Inače bavim se košarkom i basketom, i u prvom planu mi je poboljšanje skočnosti i odraza (kako s jedne tako i s obe noge), ali i jačanje cijelog tijela. U teretanu odlazim pon, sri i pet, a uto, čet i pet odlazim na košarkaške treninge. Ovo radim prvenstveno zbog sebe jer se ne takmičim aktivno za klub s kojim treniram, a u poslednje vrijeme imam nešto slobodnog vremena za koje se nadam da iskorištavam na pravi način. Ovom prilikom želio bih da Vas upitam koji način prehrane bi morao da prati ovaj program, jer se plašim da zbog neadekvatne ishrane izostanu rezultati rada u teretani. Takođe bih napomenuo da nikada ranije nisam posjećivao teretanu, ali sam uvijek bio aktivan (trčanje, košarka, basket, uobičajene vježbe bez pomagala).
Nadam se da ćete imati vremena da mi odgovorite. Cijeneći Vaše vrijeme, unaprijed zahvaljujem.
Visina 196 cm
Težina 87 kg
Godina 26

ODGOVOR:
Sto se tice programa prehrane neka osnovna pravila postoje sto se tice odabira namirnica, broja obroka dnevno, kolicina kalorija u odnosun apotrebno (tjelesna tezina, aktivnosti kojima se bavite tijekom dana i sl.). Medutim najbitnije je koji su ciljevi odnosno da li je cilj povećanje tjelesne tezine odnosno povecanje misicne mase ili definicija odnosno smanjenje potkoznog masnog tkiva.
Sto se tice programa prehrane savjetovao bih vam sljedece:
3 veca obroka i 2 manja (meduobroci) u kojima ima dovoljno bjelancevina (pileca, pureca prsa, tunjevina ili neka druga riba, svjezi sir, jaja) i dovoljno ugljikohidrata (intergralna riza, tjestenina, krumpir – kuhani, nikako ne pomfrit).
Trebali bi uzeti nesto od dodataka prehrani jer cete tesko sve uspjeti nadoknaditi putem normalne prehrane, pa bih vam u tu svrhu preporucio neki protein od sirutke (whey protein) koji mozete koristiti kao meduobrok, odnosno najbitnije je nakon treninga. Ako vam je cilj povecanje misicine mase mozete od dodataka prehrani ubaciti neki gainer (npr. Megamass) koji imaju vise kalorija i vise ugljikohidrata u sebi. Takoder mozete ubaciti creatin.