PITANJE:
bok,imam 41 godinu,u tinerđejskoj dobi bavio sam se rekreativno body bildingom,ništa ozbiljno,ja i par frendova u garaži na spravama ručne izrade,zadnjih 22 godine nisam se bavio nikakvim sportom,visok sam 174 cm a težek 105 kg,imam pristup (neograničen) teretani,frend ima judo klub,moja želja je doći na nekih 90 kg,sada pod špekom ima muskulature ,imam snage još uvijek ko konj ali konde ko deda od devet banki,nažalost vježbati mogu samo u večernjim satima volio bi da mi date samo smjernice treninga tj. kako da počnem jer mi frend ne preporuča trčanje jer sam pretežak za zglobove,mogu li u trening ubaciti i neke elemente juda ,hvala

ODGOVOR:
Što se tiče frenda on je u pravu, trčanje bi napravilo dosta velik stres na vase zglobove. Ono što bih vam preporučio su kraći intenzivni treninzi u kojima možete kombinirati vjezbe snage sa cardio vježbama ili vjezbama eksplozivnosti. Npr. napravite par vježbi s utezima bez pauze (uspravno veslanje – vojnički potisak – good morning – čučanj po 5 – 10 ponavljanja, pa napravite pauzu od 45 sek. to ponovite 3 puta nakon toga napravite neki cardio npr. biciklergometar u trajanju od 3 minute pa opet neke vježbe snage – najbolje neke kompleksnije poput dead lifta (ako imate dobru tehniku). Takoder mozete kombinirati vježbe snage sa vlastitim tijelom ili sa medicinskim loptama (različite varijante sklekova, iskoraka). Kako napredujete tako mozete ubacitvati teze i naprednije vjezbe. Takoder je odlicno ubaciti judo treninge (samo nemojte pretjerivati). Takoder trebate pripaziti na prehranu i uzeti neki dodataka prehrani koji ce vam pomoci da ubrzate metabolizam.