Kako dobit na eksplozivnoj snagi?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 15.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:
Registrirao sam se na forum web stranice sportskitrening.hr sa nadom kako bih pronašao neke vježbe koje su idealne za pripremu u parkouru. Da budem precizan, potrebna mi je explozivna snaga te kondicijska izdržljivost. Vidio sam kako ste Vi administrator i da se podosta razumijete u tjelovježbu kao takvu pa me zanima ako bi ste mi mogli reći koje vježbe bi bile najbolje za što duže i sigurnije trajanje u parkouru. Znano je kako u svim sportovima pa tako i u ovoj vještini zglobovi najviše stradavaju, ali mislim ukoliko se pametno pripremi na vrijeme, može se daleko dogurati i to bez ozlijeda. Ako je mogao David Belle, zašto ne bih mogao i ja? To je pitanje koje si postavljam svaki dan i to mi je ujedno moto koji me gura naprijed.
Još jedna stvar, bavim se parkourom već oko dvije godine sa nekim pauzama koje su bile neizbježne. U paraleli sam kod kuće vježbao snagu po 2-3 puta tjedno. To su bile vježbe uglavnom za gornji dio tijela te za torzo. Za noge sam radio čučnjeve, jedna vježba kojoj neznam ime (spusti se uza zid tako da su noge pod pravim kutem, kao da se sjedi, samo bez stolice), te skokovi u čučnju.
Koliko god sam vježbao, nisam bio baš prezadovoljan snagom u nogama, pa mi je želja na vrijeme se informirati kako bi bilo najlakše razviti eksplozivnu snagu u nogama i ostatku tijela. Kako se parkour najviše bazira na trčanju, skokovima te penjanju, mislim da bi upravo radi toga morao najviše razviti snagu u nogama…no nesmijemo zaboraviti niti na gornji dio tijela koji je također bitan.
Oprostite na duljini maila, nadam se da nisam bio zamoran. Mail Vam šaljem na preporuku jednog studenta koji studira na Kineziloškom fakultetu.
P.S. Uzeo sam pauzu u 8. mjesecu ove godine zbog ozlijede zgloba šake, pa sam mirovao dok se ozlijeda potpuno ne izliječi. Na treninge se mislim se vratiti ovog mjeseca.

ODGOVOR:
Parkour je odlicna vjestina i po filmovima koje sam gledao David Belle je stvarno zvijer. Sto se tice mojih razmisljanja vezanih uz parkour preporucio bih sljedece:
PLIOMETRIJSKI TRENING – različite vjezbe skokova za donji dio tijela (skokovi na mjestu i u kretanju – sunožni i jednonožni, preko prepona, te dubinski skokovi i sl.), za gornji dio tijela različita bacanja i odbijanja (npr. sklekovi sa prebacivanjem preko medicinke i sl.).
TRENING SNAGE – sa utezima (čučnjevi, iskoraci is l.), sa vlastitim tijelom (jednonožni čučnjevi, različita hodanja četveronoške i sl.), drugi rekviziti poput TRX, kettlebell, pilates lopte, karike, ruče i sl. Nemoj zaboraviti da treba ojacati trup (core training) sto je izrazito bitno za razvoj svih sposobnosti.
Moras uzeti u obzir da za svaku od ovih tehnologija treninga postoji metodika razvoja (od laksih vjezbi ka tezim i sl.), te periodizacija (kada raditi teze treninge, kada lakse i sl.) Takoder bi trebao raditi trening ravnoteze te preventivne vjezbe i vjezbe propriocepcije.
To su samo neke upute. Da bih ti dao vise savjeta trebao bih vidjeti na kojem si nivou sto se tice snage, eksplozivnosti i sl. da bih ti mogao napraviti pravi program teninga vezan uz parkour. Ako si u Zagrebu slobodno navrati do moje teretane pa ti onda mogu dati vise savjeta i pokazati neke vjezbe.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)