Kako dalje? Cilj mi je doći do 90 kg.

Vi pitate - Mi odgovaramo // 21.12.2010. // Marino Bašić prof. kinezijologije

PITANJE:
Poštovani,
visok sam 185 cm i imam 36 godina. Bavio sam se s puno sportova (košarka, tenis-trener, i dr.), ali zadnjih pet godina gotovo ništa pa se nakupilo podosta kilograma viška – 119 kg /01.07.2008. Ozbiljno sam shvatio taj problem i prvenstveno radi zdravstvenih razloga krenuo na mršavljenje. Prilično se dobro pridržavam plana koji sam si sam zacrtao- svakodnevni aerobni trening jakog intenziteta 30 min (orbitrek,bicikl), vježbe s bučicama i izbjegavanje večere.
Prehranu gotovo da i nisam mijenjao, ali sam skroz izbacio alkoholna i gazirana pića. Trenutno sam stao na 97 kg, ali već oko mjesec dana sam na toj kilaži. Moje je pitanje kako dalje ? Cilj mi je doći do 90 kg. Srdačan pozdrav!

ODGOVOR:
Sto se tice treninga mislim da dobro radite jedino sto bih vam preporucio da ubacite intervalne treninge npr. Ako se radi o trcanju 1 minuta brzog trcanja, pa minuta sporo (fartlek trcanje), to ce vam ubrzati metabolizam i topljenje masnoce koje ce se odvijati i nakon treninga jer ce tijelu trebati puno vise za oporavak (vise stete je napravljeno, pa treba vise za oporavak).
Sto se tice treninga snage ubacio bih osnovne vjezbe s utezima (bench, cucanj, mrtvo dizanje) i tzv. funkcionalne vjezbe poput sklekova sa bucicama i povlacenje, zatim zadnja loza na fitballu, razvlacenje na 2 fitballa i sl. (vecinu vjezbi mozete pronaci u mojim radovima na www.sportskitrening.hr ili na www.fitness.com.hr ili na youtube ako upisete marinobasic (ima preko 100 filmova), a na facebooku takoder imam 150 filmova).
Preporucio bih vam vece tezine i manji broj ponavljanja (oko 5), ali i male pauze izmedu serija i vjezbi. Treninzi u trajanju do 60 minuta.
Sto se tice prehrane morate imati vise manjih obroka tijekom dana da ubrzate meatbolizam (3 veca i 2 manja), ako duze vremena ne jedete obrok npr. U 12 sati jedete pa zatim tek u 20 sati, tijelo reagira da uspori metabolizam i sprema stvari u mast. To je normalni refleks tijela jer se nalazi u kriticnoj situaciji jer nema hrane (slicno bi se desilo da idete pustinjom bez hrane, taj mehanizam nas stiti). Vi ga ubrzajte sa vise obroka, zatim smanjite kolicinu ugljikohidrata u prehrani, a povecajte kolicinu bjelancevina i navecer jedite bjelancevine, a izbjegavajte ugljikohidrate.

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)