Frekvencija srca kod trčanja i vožnje bicikla?

Vi pitate - Mi odgovaramo // 11.01.2011. // Marino Bašić prof. kinezijologije

Pozdrav Marino!htjeo bih te pitati nesto o frekvenciji srca…kod trcanja ,voznje bicikla…kak da odredimo najbolju zonu za tu aktivnost

ODGOVOR:
Najbolji nacin bi bio da se napravi testiranje na pokretnoj traci ili biciklergometru (u dijagnostičkom centru) gdje bi se na osnovu toga odredile zone i aerobno – anaerobni prag pa bi onda nakon toga mogli provoditi trening u određenoj zoni ovisno o ciljevima npr. da li želite topiti potkožnp masno tkivo, da li imate regeneraciju (tada je trening na nižem pulsu) ili imate ekstenzivni odnosno intenzivni aerobni trening gdje zelite poboljsati aerobne sposobnosti ili ste u anaerobnoj zoni (visok puls) gdje poboljšavate anaerobu izdržljivost. Trening mjerite sa pulsmetrom.
Ako nemate mogućnost takvog testiranja postoje neki drugi testovi za procjenu iako se najčešće koristi metoda 220 minus godine i onda od tog broja koji je maksimalni puls odredite postotak u kojem zelite trenirati npr. aerobni trening na 60 – 70% od maksimalnog pulsa. Ako imate 20 godina tada je 220 – 20=200 i onda odredite npr. 50% je 100.
Ta metoda je koliko – toliko primjenjiva u rekreaciji dok ju nije dobro koristiti u sportu. Također na internetu mozete pronaci kalkulatore koji vam na osnovu vremena istrčanog na nekom testu procjene (s većom ili manjom greškom maksimalni primitak kisika, zone za trening i sl.)

Vaš dojam


(obavezno)
(obavezno)