PITANJE:

S obzirom na Vase veliko iskustvo u praksi ,interesuje me doziranje kod pliometrije,da li je 6 serija i12 ponavljanja po seriji dovoljno za razvoj skocnosti i eksplozivnosti?U nadi da cu dobiti Vas odgovor ,unapred zahvalan.

ODGOVOR:
Postovani,
Sto se tice pliometrije, broj serija i ponavljanja se određuje prema spremnosti sportaša da provodi pliometrijski trening odnosno da li je početnik, srednji ili napredni vježbač (naravno da napredniji mogu izvoditi veći broj serija neke vježbe), također ovisi o nivou snage (odnosno tu se podrazumijeva da li mu mišići, ligamenti i zglobovi spremni za takvo opterećenje).
Neki autori poput Donalda Chu daju neke smjernice koje se kreću oko 100 – 120 skokova po jednom treningu za pocetnika, 200 – 250 za srenjeg vjezbaca i do 400 za naprednog. Naravno da nije isto ako se izvode sunožni skokovi na mjestu kojih može biti više u usporedbi sa dubinskim skokovima ili skokovima preko prepona koji su stresni za tijelo sportasa i njih treba biti manje, odnosno može ih se povecavati postepeno.
Sto se tice ponavljanja bolji je manji broj ponavljanja (do 10 ponavljanja, ako su tezi skokovi po 6) jer ako je velik broj skokova tada to vec prelazi u izdrzljivost odnosno zadnji skokovi nisu dovoljno eksplozivni pa nema od njih koristi sto se tice transformacije sposbnosti odnosno poboljšanja eksplozivnosti.
Npr. mozete provesti trening od 4 vjezbe skokova po 3 serije sa 10 ponavljanja i to vam ispada 120 skokova po treningu.
Pozdrav